måndag, juni 15, 2015

Baconinlindade kycklingfiléer, fyllda med salsiccia och salvia tillsammans med grillad aubergine, purjolök och nypotatis


I helgen grillade vi baconinlindade kycklingfiléer, fyllda med salsiccia och salvia tillsammans med grillad aubergine, purjolök och nypotatis samt en klick hemslungad majonnäs. Smidig sommarmat, helt enkelt.

Jag tryckte ut innanmätet ur två färska salsicciakorvar och plockade en handfull färska salviablad. Sedan skar jag upp en ficka i fyra kycklingfiléer, där jag fyllde på med korvröran och salvian. Till sist lindade jag in filéerna i två paket baconskivor. Så fick de ligga en stund på grillen, först på direkt värme och sedan på indirekt. Auberginen skar jag i skivor, saltade, torkade och grillade. Jag skar två purjolökar i fyra stora bitar, som jag grillade och sedan delade inför serveringen. Nypotatisen kokades först "nästan färdig" och sedan fick de små potatisarna en grillning i en aluminiumform med lite olja och salt. 

Inga kommentarer: