söndag, juli 22, 2007

Sallad med rödbetor och fårost


I helgen har vi fått låna Jonas, Cattas, Elin och Christoffers villa. Det var lyxigt för ett par lägenhetsbor att kunna grilla entrecôte på en riktig grill och ta ett svalkande (27 grader?) dopp i poolen. Härligt - tack för lånet!

Magnus marinerade köttet i kinesisk soja, vitlök och sambal oelek. Till detta åt vi en fräsch sallad på nykokta små rödbetor, blandade salladsblad, bitar av fårost, skivad rödlök och balsamvinäger som reducerats ned.

4 kommentarer:

Sara sa...

Låter som ni har haft en härlig helg, vi är också lägenhets bor och att grilla är lyx för oss. I helgen är vi lägligt nog bjudna hem till min mamma för att grilla. Jag längtar ! Salladen såg väldigt god ut, den ska jag ha i åtanke när jag saknar inspiration.

Anonym sa...

Hej, jag måste bara säga att jag halkade in på er inspirerande blogg när jag letade efter ett recept på nätet. Jag har lagt till den som favorit och har suttit framför datorn och läst alla härliga recept i timmar nu..ser fram att få använda dem i min egen matlagning. Fortsätt att delge er oss alla härliga recept!!! Mums!

Vänliga mathälsningar från
Karin i Bagarmossen :-)

Pia sa...

Ja, det är något visst med att grilla utomhus på en riktig grill! Hoppas att ni får det mysigt, Sara!

Pia sa...

Tack för din trevliga kommentar, Karin i Bagarmossen! Det är jättekul att du tycker att bloggen är inspirerande!