tisdag, januari 02, 2007

Lammfilé, potatismos och svampsås


Det blev en väldigt stillsam nyårsafton i år. Min mamma och pappa var och hälsade på under eftermiddagen och på kvällen åt Magnus och jag en enkel middag och drack champagne.

När man har en liten bebis att ta hand om, så får inte matlagningen ta så lång tid.

Det blev lammfilé, potatismos och svampsås. I potatismoset blandade vi i en klick smör, några matskedar mascaponeost och färsk oregano. Svampsåsen gjorde vi på portabellosvamp och Arlas färdiga skogssvamppanna. Till efterrätt åt vi lyxiga chokladpraliner.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Måste bara säga att din blogg är väldigt inspirerande! Jag fattar inte vart ni får allt ifrån men anas det kanske ett förflutet inom restaurangbranchen...?
När du "slänger ihop" en enkel middag betyder det inte, värma halvfabrikat som det kan tänkas göra i mitt kök hehe. Men jag fattar grejen, du gör nåt lättlagat fast det är vääldigt gott. Det e bra, sånna recept behöver jag! Fortsätt gärna!

Pia sa...

Det var kul att höra! Vi är bara amatörer som tycker att det är roligt att laga mat!

Pia sa...

Kanelparfait med lingonkolasås låter jättegott! Det receptet skulle jag vilja ha!

Anonym sa...

Tittar in här för första gången och blev inspirerad direkt! Sökte recept på enkel lammrätt, har du något bra recept på lager så vore jag mkt tacksam. Jag kommer att absolut att titta in här fler ggr.

Pia sa...

Hej Linda! Det är först på sistone som vi har upptäckt att lamm är riktigt gott, så jag har inte så många recept på lager än. Jag såg att Viktoria på kardemums.blogspot.com precis har lagt ut ett recept på indisk lammgryta. Det låter inte så dumt!