söndag, februari 12, 2006

Jag erkänner att...

1. ...jag sparar lite av de färska kryddorna, trots att det är för lite kvar för att jag verkligen ska ha användning av dem
2. ...jag "har haft" för vana att använda metallredskap i teflongrytor. I julas fick jag köksredskap i plast/gummi av både mina föräldrar och min make. En fin pik?
3. ...jag köper crème fraiche med 34% fett med argumentet att man får mer för pengarna än när man köper lätt crème fraiche. Man kan ju lika bra späda den med mjölk (vilket jag ju naturligtvis sällan gör)
4. ...jag äter 70%-ig choklad för att den är "nyttig"
5. ...jag har gett upp min ständiga strävan efter att koka det perfekta ägget. I present har jag fått ett litet plastägg som ändrar färg när ägget är klart.

Tack Viktoria för att du fick mig att öppna ögonen och inse mina egenheter/ovanor i köket!

Inga kommentarer: