tisdag, juli 11, 2006

Sallad med äpple och fetaost


Ikväll åt vi en sallad med äpple och fetaost.

Jag sköljde och kokade upp 2 dl quinoa i vatten. Därefter bytte jag vatten och och lät quinoan koka ca 10-15 minuter tillsammans med två msk tamarisoja och en msk misoröra.

På ett fat la jag sedan upp machésallad, några skott hackad bladpersilja, halverade plommontomater, ett halvt skalat och skivat äpple och bitar av fetaost. Jag la den kokta quinoan i mitten och strödde över lite valnötter samt en dressing gjord på 2-3 msk olivolja, en msk flytande honung, en halv pressad vitlöksklyfta, salt och peppar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den salladen lät jättegod! Fetaost är något som jag ser till att alltid ha hemma, så att jag ska kunna göra spännande varianter. Och valnötter hade jag tur att köpa billigt i Kroatien i somras!